d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

L’Algoritme de Google

La incògnita més valuosa de Google

Una de les grans incògnites actuals que capta l’atenció de molts professionals, corporacions i que constantment és objecte d’estudi, és la complexitat de l’algoritme de Google. Per tots aquells que no estan al dia del funcionament d’aquest sofisticat buscador, Google, a l’hora de mostrar resultats quan un usuari fa una cerca, utilitza un elevat nombre de factors i mètriques per puntuar la qualitat de les pàgines i posicionar-les en les primeres posicions dels resultats.

factores del algoritmo de google

Factors de Posicionament

Tot aquest entrellat s’ha anat resolent mica en mica, i s’han anat trobant quines són les condicions que demana Google perquè ens doni visibilitat. Entre ells hi ha els factors estructurals o també anomenats factors SEO On Page, que són tots aquells requeriments a nivell de programari, d’arquitectura web i en termes de seguretat. Així com el nivell d’interconnexió de la pàgina a partir de l’enllaçat intern, la velocitat de càrrega, l’optimització de les imatges i dels continguts amb una bona densitat de paraules clau i una alta riquesa semàntica, etc. Es tracta d’una llista interminable de variables que Google té en compte per donar-te una bona puntuació i conseqüentment un bon posicionament orgànic.

factor de posicionament SEO

La importància de l’Optimització On i Off Page

Val a dir que també intervenen altres factors externs, o bé els anomenats SEO Off page, que són factors que estan fora del nostre abast i que no els podem controlar. Tot i que es pot buscar propiciar-ne la seva aparició. Un d’ells és la quantitat de “Backlinks” o, en altres paraules, els enllaços de tercers que apunten cap a una pàgina web. Ara bé, aquests han de ser de qualitat. És a dir, tots aquells portals, pàgines o blogs que són prescriptors d’una pàgina web, han d’estar mínimament relacionats amb el tema de la pàgina web que apunten.

Per fer una comprensible i simple analogia d’aquesta situació, és com un professional de l’arquitectura que té un grup de prescriptors del món de la construcció que el recomanen i l’avalen com a un bon arquitecte. No tindria massa sentit que un professional del món de la nutrició, apunti o recomani a un tercer que no és del seu sector. I SÍ!, Google fa temps que detecta aquests tipus d’incongruències.

Factores de posicionamiento off page

També hi ha altres factors externs com pot ser la qualitat de les mètriques de la web, és a dir el nombre d’usuaris que entren, la durada de temps hi naveguen, el nombre de pàgines que visiten entre altres variables de l’analítica web. Tots aquests indicadors li donen una valuosa informació a Google, que també els té en compte a l’hora de posicionar les pàgines Web.

A més a més, dóna molta més visibilitat a tot allò que és socialment viral, és a dir incrementa la visibilitat de forma exponencial de tots aquells continguts que tenen una reacció en cadena.

Actualització de l’Algoritme de Google

factores posicionamiento algoritmo google

D’altra banda, tot aquest estudi constant per resoldre aquest complex entramat ha anat donant els seus fruits. Ara bé, cada vegada que els experts estant a punt d’obrir la “caixa de pandora” i resoldre aquesta incògnita laberíntica, arriba Google i fa una millora encara més enrevessada de l’algoritme que ens deixa a tots descol·locats. Tot i això, sempre va precedida d’una breu explicació dels grans canvis i sempre mira de resoldre certs problemes per facilitar-nos la feina a tots. Perquè realment el que vol aquest gegant digital no és complicar-nos la vida, sinó oferir el millor servei als seus usuaris i aconseguir que tot internauta acabi trobant el que realment busca en línia.

Add Comment