d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

Què és i per què serveix una newsletter?

 

Disposar d’una newsletter és una bona manera de comunicar-se amb el client de manera clara i directe. A més a més, actualment és molt fàcil trobar editors i plantilles amb els quals construir newsletters d’una manera ràpida, senzilla i amb un acabat ben atractiu.

Però abans de tot, sabem què és una newsletter? Coneixem tots els avantatges que ens pot aportar aquesta eina? Avui us parlaré de l’ús que podem fer-ne i dels beneficis que pot aporta a l’empresa.

Què és una Newsletter?

Una newsletter és una publicació digital en forma d’email i de caràcter majoritàriament informatiu que una empresa envia de manera regular als subscriptors per tal de comunicar-los alguna cosa.

Aquests subscriptors són persones que han expressat el seu desig de rebre informació de la marca i que per tant, estan interessats en el que aquesta els digui a través d’aquest canal.

Les newsletters més habituals són:

  • Corporativa – La newsletter corporativa s’utilitza amb la finalitat de transmetre informació interna sobre l’empresa als subscriptors. Aquesta informació pot ser sobre nous serveis que s’ofereixen, noves incorporacions a l’equip, l’assistència a fires, futurs esdeveniments, etc.
  • Promocional – En aquest cas s’avisa als subscriptors d’ofertes, promocions, descomptes, campanyes especials, concursos, etc.
  • Informativa – Té com a objectiu informar els subscriptors sobre diferents temes. Aquests poden ser entrades al blog, notícies de l’empresa o el sector, resultats d’estudis, etc.
  • Estacional – Les campanyes estacionals sorgeixen al voltant d’una festa o dia especial com per exemple Nadal, Sant Valentí o el dia del teu aniversari. En aquestes newsletters se sol obsequiar al subscriptor amb algun descompte, oferta o promoció.

Cada una d’elles tindrà una estructura i objectius diferents, però una finalitat comuna, arribar al públic i parlar-hi de manera directa.

Per què serveix una newsletter?

Una newsletter serveix per difondre informació entre els subscriptors. És una eina de comunicació amb un gran potencial tant de conversió com de fidelització. També es una eina perfecta per generar trànsit cap a la web i estimular així les vendes de productes o serveis, atraient nous clients o bé fidelitzant als ja adquirits anteriorment.

Comptar amb una newsletter dins del pla de comunicació de l’empresa, aporta avantatges i beneficis no només econòmics sinó també d’imatge de marca i reputació.

Avantatges de la newsletter

L’usuari s’ha subscrit a la newsletter i per tant, està interessat en el contingut i sap que rebrà amb certa regularitat notícies de la marca.

  • Genera confiança i és vista com una eina transparent que l’empresa utilitza per parlar de tu a tu amb el client.
  • És una bona manera de crear clients potencials i ajuda a millorar la imatge de marca de cara als subscriptors.
  • És una gran font de trànsit cap a la web.
  • El cost d’una newsletter és bastant econòmic en comparació amb altres plataformes de comunicació amb el client.
  • El públic es pot segmentar de manera molt àgil, de manera que es poden enviar diferents campanyes en funció dels gustos i interessos dels subscriptors.
  • És una bona manera de crear una base de dades sòlida i fiable.

En conclusió, la newsletter és una eina molt potent que s’ha de tenir en compte a l’hora d’elaborar qualsevol pla de màrqueting online.

Add Comment