d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

Quines xarxes socials són les millors pel meu negoci? (Part I)

Fa unes setmanes, després de parlar de la importància de la presència d’una empresa o negoci a les xarxes socials i els avantatges que ens aporta aprofitar aquest nou canal de comunicació, vaig llençar una pregunta: quines xarxes socials són les millors pel meu negoci? Avui intentaré donar-vos la resposta!

Vull tenir perfils a totes les xarxes!

L’error més comú és pensar que cal tenir presència a totes les xarxes existents i que el contingut i els seguidors aniran apareixent sols. Però mantenir una xarxa social activa i de qualitat requereix esforç, temps i creativitat. Abans de llençar-te a crear perfils sense parar per deixar-los a la deriva moribunds i sense seguidors, fes-te unes quantes preguntes: a quines xarxes trobo el meu públic? Tinc el temps i els diners suficients per gestionar tots els perfils? Puc crear continguts interessants i de qualitat per compartir? És beneficiosa la meva presència en aquesta xarxa?

El primer que hem de tenir en compte quan volem crear perfils a les xarxes socials, és que no totes ens seran útils. Quin és el nostre públic objectiu? A quines xarxes es mou? De res servirà crear un perfil corporatiu a Instagram si el nostre públic objectiu no hi té presència. De la mateixa manera, també hem de ser conscients del material i contingut del qual disposem per a poder compartir a les xarxes, ja que, si volem un Instagram viu però no tenim suficients imatges de qualitat per compartir o temps per dedicar-hi, estarem danyant la nostra imatge a la xarxa.

Per tant, sempre serà necessari realitzar un estudi previ a la implementació de xarxes per tal de conèixer el teu públic, saber com es comporta a la xarxa i ser conscient de quins recursos i temps disposa la teva empresa.

Quines xarxes existeixen i què aporten?

Els resultats de la 20ª enquesta d’usuaris d’internet de l’AIMC (Associació per a la Investigació de Mitjans de Comunicació) indiquen que el 80,3% dels internautes de l’estat espanyol enquestats havien consultat les xarxes socials “ahir”. Quines són les més importants?

 

Facebook

Facebook és una de les xarxes socials amb més volum d’usuaris actius a escala mundial i el 85,6% dels internautes espanyols la utilitza cada dia.

Aquesta xarxa social ens permet comunicar i compartir informació en format de text, imatges, vídeos i enllaços d’interès, creant una comunitat d’usuaris amb la que podem generar relacions actives. Degut al gran nombre d’usuaris actius, les nostres actualitzacions de marca poden arribar a un gran públic amb el qual podem generar interacció i rebre feedback útil.

Quins són els beneficis de la presència a Facebook?

  • Dóna visibilitat a l’empresa alhora que en millora la imatge.
  • Ens permet saber què es diu de nosaltres i rebre tot tipus de suggeriments, crítiques i opinions.
  • Obre la porta a nous clients potencials.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Instagram

Amb un 47,1 dels espanyols actius, és una de les xarxes amb més creixement d’aquests últims anys.

Es tracta d’una aplicació a través de la qual es comparteixen fotos i vídeos el que la converteix en una xarxa totalment visual. Els usuaris poden visitar els diferents perfils (poden ser oberts o tancats) i fer like a les fotos i vídeos que més els agraden. L’ús de hashtag està intensament utilitzat i s’ha de tenir molt en compte, ja que la seva bona utilització pot ajudar a posicionar i difondre la publicació.

Quins són els beneficis de la presència a Instagram?

  • És ideal per generar imatge de marca.
  • Ens permet interactuar amb els usuaris, fidelitzar-los i crear feedback.
  • Una bona cura de la imatge gràfica ens permet explotar al màxim el perfil i diferenciar-nos dels competidors.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i serveis i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Twitter

Twitter és també una xarxa social molt utilitzada en l’àmbit espanyol, amb un 46,4% d’usuaris actius.

Aquesta plataforma de microblogging que destaca per la longitud dels seus missatges (280 caràcters com a màxim) s’utilitza per a compartir informació, imatges, vídeos o enllaços. És una xarxa que es caracteritza per la seva immediatesa i el seu dinamisme i per a l’ús de hashtags que acompanyen als missatges. És ideal per a generar converses entre marca i seguidors i per conèixer les opinions i dubtes dels usuaris.

Quins són els beneficis de la presència a Twitter?

  • És ideal per a la monitorització de marca i saber així si es parla de nosaltres i què es diu.
  • Ens permet interactuar amb els usuaris d’una manera molt ràpida i directa.
  • És ideal per a seguir notícies, esdeveniments i tendències del sector.
  • Facilita el procés de compartir i promocionar continguts i beneficia el tràfic cap a la web o al blog.

 

Aquestes tres xarxes són ara mateix les més utilitzades per les empreses, però n’hi ha d’altres com Linkedin, Pinterest o Youtube que no són menys importants. Estigueu atents que d’aquí a unes setmanes us en parlo! (veure part II)

Add Comment