d

SOM EL TEU EQUIP

Let’s Work Together

canviar de domini web

Trasllat del Domini Web

Canviar de domini sense perdre el posicionament SEO

En el món digital, i més específicament en el sector de l’optimització web, una de les coses més delicades que cal mirar-se amb lupa i des de ben a prop, és el canvi del nom del domini d’una pàgina web. Es tracta d’un procés delicat que pot arribar a ser traumàtic i contraproduent des d’un punt de vista del posicionament orgànic.

serach engine optimization

Set passos essencials per reduir al màxim els seus riscos

Per aquest motiu, i per conservar el posicionament que s’ha aconseguit mitjançant l’esforç constant en la creació de marketing de continguts, l’estratègia d’enllaçat intern i la implementació dels factors SEO On-Page i Off-Page, convé estudiar en profunditat l’analítica web del domini antic per mirar les fonts de trànsit de procedència, l’autoritat de cada secció i les pàgines que tenen més URLs provinents de tercers.

kpi de google analytics

Una vegada hem identificat quines són les seccions amb més autoritat i les que aporten més trànsit a la pàgina web, és aquí on comença l’emoció i el risc. Ara bé, tranquils que si s’ha estudiat bé i es prenen les accions corresponents, es poden mitigar al màxim els efectes secundaris de fer el canvi de domini, o fins i tot s’anul·laran.

Creació d’una còpia de Seguretat

És un dels passos més importants i necessaris, ja que s’ha d’utilitzar per passar al nou domini. En el cas que surti un error irreversible durant el trasllat es podrà recuperar sense problemes. És per això que en l’actualitat existeixen desenes d’alternatives de plugins encarats a les còpies de seguretat per a WordPress, tot i que també es pot fer descarregant la carpeta de la pàgina web transferència FTP i exportant les bases de dades des de PhpMyAdmin.

Validar la salut del nou domini

Un altre pas important, és comprovar si el nou domini en qüestió ja ha estat registrat en el passat mitjançant l’eina Google Search Console, i mirar si ha tingut algun tipus de penalització que pugui interferir en els esforços SEO.

Programar les redireccions a l’arxiu .htacces

A partir d’aquí, arriba el moment de desviar gran part del trànsit de la pàgina web antiga cap a la nova. I per forçar-ho, fa falta editar l’arxiu .htacces que es troba dins del directori de la pàgina web. Aquí es configurarà una norma anomenada redirecció 301 que desviarà tot el trànsit del dominiantic.cat cap al domininou.cat. Això es farà amb cada una de les URL que s’ha conclòs en l’estudi previ.

configuració arxiu htacces

Reparació d’enllaços trencats

En el cas que durant aquesta transició aparegui algun que altre enllaç trencat que origini errors 404, convé identificar-los ràpidament i arreglar-los per tal millorar l’experiència de l’usuari i per evitar que s’incrementi el percentatge de rebot. És a dir, evitar que un alt nombre d’usuaris marxin de la pàgina web perquè no troben el que busquen.

Enviar Sitemap

Per tal que tot aquest esforç redirigint el trànsit i transferint l’autoritat de la pàgina cap a la web nova sigui fructífera, s’ha de generar i enviar un “sitemap” complet amb totes les URLs de la pàgina. Seguidament cal enviar-lo mitjançant l’eina Google Search Console per tal que els robots ens ho indexin en el buscador i ens posicioni el més ràpid possible.

Redirecció dels Backlinks

Aquest apartat és força important tot i que té el handicap que és un factor que no està al nostre abast. Consisteix a localitzar mitjançat qualsevol eina SEO tots aquells enllaços externs que senyalen a la nostra pàgina web. Seguidament cal avaluar la qualitat, l’autoritat i la confiança d’aquests backlinks i mirar de contactar amb ells per tal que canviïn la URL de l’enllaç per la URL del nou domini.

Canviar la propietat de Google Analytics

L’últim pas, i no per això menys important, és el de canviar la propietat del compte de Google Analytics per la nova pàgina web. D’aquesta manera, podrem mesurar el comportament de tots els usuaris que entren a la nova pàgina web i podrem detectar a temps si hi ha alguna cosa que no funciona.

trànsit orgànic web

Per acabar, s’ha de tenir en compte que recuperar el posicionament SEO vol paciència i temps. L’algoritme de Google ha d’assimilar els canvis, indexar totes les pàgines del domini en el buscador, valorar-les i ranquejar-les progressivament. És per això que s’ha de tenir paciència, mirar de seguir creant continguts rellevants i continuar optimitzant constantment la web, per tal d’arribar als nivells de trànsit anteriors, o fins i tot, incrementar-los considerablement.

 

Add Comment